MİİN korece “güzellik” ve Arapça “kim” anlamına gelir.
MİİN’in misyonunu simgeleyen en özel ayrıntısı tasarımlarına hayat veren ‘siyahın cazibesidir.
Markanın yaratıcı direktörü Kadir Kılıç : Güçlü bir denge için, markanın en önemsediği değer; “KUMAŞ VE VÜCUT ARASINDAKİ TASARIMSAL BAĞDIR” ve en önemlisi her bir tasarım, tasarım ekibinin yüksek enerjisiyle şekillenir.
                                                 ***
MiiN means ”beauty” in Korean and “who” in Arabic.
To reflect the charm of black colour to its design
Kadir Kılıç, creative director of the brand for a balanced volume, the brand values the importance of  “THE SPACE BETWEEN THE GARMENT AND THE BODY” and of course, every process step includes the feeling and energy of the design team.

ABOUT

MiiN, 2014 yılında kurulan İstanbul merkezli hazır-giyim markasıdır. Kurulduğu yıldan bu yana, başta orta doğu ülkeleri olmak üzere (Kuveyt – Dubai – Suudi Arabistan – Beyrut – Lübnan) eski Sovyetler Birliği ve Avrupa ülkelerine ihracat yapmaktadır. Trendlerden bağımsız, özgün ve akılda kalıcı tasarımlarıyla ergonomi ve rahatlığı moda ile buluşturan marka, zamansız koleksiyonları sayesinde tüketicinin ilgisini çekmeyi başarmış ve kısa sürede sadık müşteri profilini oluşturmuştur. MiiN koleksiyonlarının vazgeçilmez renkleri olan siyah ve beyaz, markanın zamansız tasarımlarına saygı duruşu niteliğindedir. MiiN, Türk modasının kalbi olarak bilinen İstanbul’daki iki mağazası (mallofistanbul, emaarsquaremall) Bursa’daki bir mağazası (koruparkavm) Ankara’daki iki mağazası (panora avm, nextlevelavm) ve Antalya’daki iki mağazası (thelandoflegends, mallofantalya) ile perakendedeki konumunu belirlemiştir. Çok yakın zamanda Dubai’de yeni mağazasını açacaktır.
***
MiiN is an Istanbul-based ready-to-wear clothing company that was founded in the year 2014. Since its foundation, it has been exporting primarily to Middle Eastern countries (Kuwait, Dubai, Saudi Arabia, Beirut, Lebanon) as well as post-Soviet states and Eastern European countries. Combining ergonomics and comfort with fashion with its authentic and memorable designs that are independent of the trends, the brand caught the attention of the consumers and created a loyal customer profile in a short period of time with its timeless collections. Black and white, the indispensable colors of the collections, act as an homage to the timeless designs of the brand. MiiN established its position in the market with its stores, two of them at İstanbul (mallofistanbul, emaarsquaremall) one of them at Bursa (koruparkavm) one of them at Ankara (nextlevelavm) and also two of them at Antalya (thelandoflegends, mallofantalya) which are known as the heart of fashion in Turkey. Very recently it will open its new store in Dubai.